Lediga tjänster

Vad jättekul att du vill jobba hos oss. Välkommen att skicka in din ansökan. Hittar du inte någon tjänst som passar dig? Anmäl dig då till vårt jobbutskick, så skickar vi ett email så fort som vi lägger ut en ledig tjänst.

Säljadministratör / Maskinlager ansvarig (Föräldravikariat)

Letar du efter en flexibel tjänst där du får använda din administrativa ådra och kombinera med maskinlager distribution? Då kan den här tjänsten som Säljadministratör på Söderberg & Haak vara rätt för dig!
Till Söderberg & Haaks kontor söker vi nu en Säljadministratör under ett föräldravikariat. Detta vikariat är tidsbegränsat till mars 2025, med önskad start omgående. Tjänsten är med placeringsort på Söderberg & Haaks Kontor i Staffanstorp.

Ditt uppdrag I rollen som Säljadministratör på Söderberg & Haak arbetar du i en internationell miljö och du har en viktig administrativ del i att säkerställa Söderberg & Haaks affärer. I denna tjänst ingår daglig kontakt med Söderberg & Haaks återförsäljare och leverantörer, därav vikten att bibehålla och vidareutveckla långsiktiga relationer. Du ansvarar för beställningar och säkerställer att leveranser genomförs korrekt och inom avsatt tidsram. Du kommer att tillhöra affärsområdet ”IOL” och ingå i ett team på 3 kollegor. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med två kollegor i liknande roller där ni sinsemellan fördelar arbetsuppgifterna. Rollen innebär ett stort egen ansvar där det är viktigt att kunna prioritera sin tid och bibehålla hög kvalité på utförda uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Orderläggning i DSM / AX
  • Fakturering
  • Stötta säljarna administrativt
  • Ansvara för säljkampanjer och prislistor
  • Telefon- och mejlkontakt med kunder och leverantörer
  • Truckkörning Lastning/Lossning av maskiner
  • Inventering
  • Konfiguration av maskiner i affärssystem AX Samt DSM
  • Uppstart/ Leveransservice av mindre maskiner
  • Administrera företagets bilflotta och dess underliggande system
  • Uppdatering och underhåll av informations plattformar ex: Webshop, Intranät, Ax/DSM
  • Hantera och administrera kommunala upphandlingar och ramavtal.

Din bakgrund för att vara aktuell som Säljadministratör ska du ha minst 5 års erfarenhet från
en administrativ och eller verkstadsroll roll sedan tidigare. Du bör vara en van användare av Officepaketet och ha god systemvana, det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft AX samt DSM. Eftersom du arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du är en relationsskapande och lösningsorienterad person som kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Tempot är stundtals högt och därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete på ett flexibelt sätt. Du är en social och positiv lagspelare som trivs med att både arbeta i team och självständigt. Vi ser också att du är driven, prestigelös och ansvarsfull. Då vi är en liten avdelning, men samtidigt bolagets hjärta behöver vi ibland ”ta på overallen” och leveransserva mindre maskiner för att snabbare få ut dessa till våra säljare.

Anställningsform: Visstidsanställning till och med mars 2025

Om Söderberg & Haak Söderberg & Haak är Sveriges ledande privata aktör inom maskinhandel för lantbruk, industri och entreprenad. Vi finns representerade på både egna anläggningar och hos privata återförsäljare på ca 30 platser i landet, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi marknadsför ledande varumärken som Komatsu, BOMAG och Amazone. Läs mer på www.sodhaak.se

När du blir en av oss
Som anställd hos Söderberg & Haak erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som anställd förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Rekryterande chef är IOL Chef Robert Mårtensson, robert.martensson@sodhaak.se
Vi går igenom ansökningarna löpande och i maskinvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Då tjänsten är ett
föräldravikariat med tidsbegränsad anställningstid är det viktigt för oss att snabbt hitta rätt person
Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal

Ansökan sändes snarast, dock senast 3/5 per mail till robert.martensson@sodhaak.se

Ja, jag vill jobba hos er

När du anmäler dig till vårt nyhetsmail ”lediga jobb lantbruk”, så ger du samtidigt ditt samtycke till att vi skickar information om lediga tjänster. Vill du ha information om lediga tjänster på entreprenadsidan, besök vår entreprenadsida.

Du kan när som helst avregistrera dig från vårt utskick.

Den enda uppgift vi samlar in är ditt namn och din email-adress .